Cand spun analiza tranzactionala folosita in munca cu leaderii si cu echipele imi vin in minte prima data acele situatii in care adresez o intrebare sau fac o remarca si observ o schimbare majora, ceva ce simt ca ulterior va produce efecte profunde in viata interlocutorilor mei.
Indrumarea unui antreprenor care si-a dezvoltat un business de succes si care nu mai gaseste echilibrul intre rolul de specialist si cel de manager al echipei create. Prin consiliere a invatat importanta stabilirii limitelor, a delegarii si a clarificarii rolurilor tuturor membrilor din organizatia sa, timpul astfel castigat fiind refolosit pentru asumarea completa a ambelor roluri.
Leadership-ul presupune evaluarea unor situatii complexe si gestionarea impactului emotional al asumarii unor decizii, intr-un mod asertiv, cu focus sporit pe o comunicare transparenta si orientare pe rezultate.
Un antreprenor, al carui angajat este un vechi prieten care a avut o contributie importanta in fazele initiale ale afacerii, nu stie cum sa gestioneze relatia cu acesta in context profesional, in conditiile in care acesta nu isi mai atinge obiectivele stabilite. Prin consiliere antreprenorul a constientizat importanta separarii celor doua ipostaze, personala si profesionala, si asigurarii unui climat echitabil si transparent pentru toti membrii echipei.
Unele dintre cele mai des intalnite provocari in lucrul meu cu echipele sunt competitivatea ridicata intre membri, conflictele, evitarea sau pasivitatea. In urma unui proces de consultanta, rezultatele pe care le urmaresc presupun asumarea, implicarea, responsabilizarea membrilor si luarea unor decizii in echipa pentru atingerea obiectivelor comune.
Facilitarea unei echipe de management sa-si centralizeze si sa-si autoevalueze rezutatele in urma unui chestionar cu privire la nevoile grupului. In urma acestui proces planul de dezvoltare stabilit a fost in mod autentic asumat de echipa, iar gradul de incredere in eficacitatea lui a crescut.
Metoda mea de baza este analiza tranzactionala, insa am un cadru de referinta mai amplu si influente din psihoterapie si din filosofie. Cele doua programe de master urmate, “Organization studies” si “Human Resources Psychology” m-au ajutat sa aprofundez o metoda ingenioasa de a rezolva complexitatea comunicarii intr-un grup, de orice fel ar fi el.